25 Ekim 2014 Cumartesi

Haruki Murakami - Renksiz Tsukuru Tazaki'nin Hac Yılları





Murakami kitapları çıktığı gün uzun kuyruklar oluşturabilen popüler bir yazar. Bu özelliği kimi kitapseverlerin hoşuna gitmese de benim açımda hiç bir sorun oluşturmuyor. Hatta keşke Türkiye'de herhangi bir kitabın ilk çıktığı gün uzun kuyruklar oluşsa da bende saatlerce onu beklesem. Son kitabı "Renksiz Tsukuru Tazaki'nin Hac Yılları" 23 Ekim günü Doğan Kitap etiketiyle piyasaya çıktı.

Kitabı alıp bir an önce okumayı çok istedim, şimdide bittiğine üzülmüş durumdayım. Kitabın genel melankolik havasının buna katkısı olabileceğini düşünüyorum. Kitap ile ilgili düşüncelerimi paylaşmadan önce belirtmeliyim ki kitabın kapak tasarımı bence harika olmuş. Dünyada ki diğer örneklerle karşılaştırdığımda açık ara en iyi görsele sahip ve içeriğiyle en uyumlu olanı diyebilirim.

Kitabı ilk elime aldığında ismini beğenmemiş fakat Murakami'nin bu isimden de iyi bir şeyler yaratabileceğine güvenmiştim. Yanılmamışım, kitabın uzun ismi kitabın kısa bir özeti gibi. Aslında müthiş yaratıcı bir hikaye yok bu güzel kapağın ardında. Ama Murakami'nin güzel cümleleriyle kurduğu kendine özgü bir dünyada, kısa bir gezintiye çıkmanızı sağlayacak satırlar bulabileceksiniz.

Her kitabında olduğu gibi müzik yine baş rolde. Murakami bu sefer insanın iç dünyasında düşündüğü fakat kimseyle paylaşmaya gerek bile duymadığı, saçma sapan ayrıntılarla dolu iç dünyasını paylaşıyor okurlarıyla. Arkadaşlık üzerine kurulu bir hikaye bu. İlişkiler, renkler ve renksiz hayatın bir kesiti. Ben bir çırpıda okudum, ilk defa Murakami okuyacaklar için çok uygun bir başlangıç kitabı olmuş diye düşünüyorum. Çünkü Murakami gerçeküstü hayal dünyasına bu sefer fazla uğramamış. Kısa bir hikayede tadımlık ve alıştırmalık bir bölüm var ve zevkle okuyacağınızdan eminim. İyi okumalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder