5 Eylül 2013 Perşembe

SAMSUNG GALAXY GEAR





    Telefonların saat şeklinde olması yıllardır konuşulan teknolojik tahminler arasında mutlaka ilk sırlarda yer almıştır. Hızla gelişen teknolojik gelişmeler de bunun çok yakında mümkün olacağını bize hissettirmeye başlamıştı. Giyilebilir teknolojik cihazların daha da artan bir hızla hayatımıza gireceğini tahmin ediyorum. Bir Samsung Galaxy kullanıcısı olarak bu cihazı araştırıp ne olduğunu öğrenip, paylaşmak istedim.

    Samsung'un Gear adıyla tanıttığı yeni cihazı tam anlamıyla bir telefon değil, tek başına bir telefon olarak kullanılmıyor. Daha çok, fonksiyonlu bir yardımcı aksesuar. Galaxy Gear, kullanıcıları gelen aramalar, kısa mesajlar, e-postalar ve diğer uyarılardan haberdar ediyor. Samsung’un S Voice özelliği sayesinde Galaxy Gear’da sesli komutları kullanmak da mümkün. Aynı anda hem mikrofon hem de kulaklık işlevi gören Galaxy Gear sayesinde ellerimiz dolu olsa dahi telefon görüşmelerini sıkıntıya girmeden gerçekleştirebileceğiz.

    Gear'ın kordonunda 1.9 Megapiksellik bir kamera mevcut. Boyutu 1.6 inç olan OLED ekrana sahip cihaz şuan için bu pazara giriş için atılmış ilk adım olarak tanımlanabilir. Kolunuza bu saati taktığınızda artık telefonu nerede bıraktım derdinden de kurtuluyorsunuz. Çünkü cihazda bulunan "telefonumu bul" özelliğiyle telefonunuzun yerini rahatlıkla bulabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra cihazın içerisinde 12 uygulama (ileride daha fazla artacağını düşünüyorum) yer alacak.

    Satış fiyatı henüz açıklanmadı. Normal bir saat almaya kalktığınızda ne kadar bütçenizin olacağına göre değişir elbette ama 100-200 TL civarında bir fiyatla satılacak olursa bu cihazı almak mantıklı olabilir. İlk bakışta Gear'ı alıp kullanmak için fazla bir bahane bulamadım kendime. Fiyatı görüp, cihazı koluma takıp ne kadar pratik olduğunu deneyimleyebilirsem karar vermem daha da kolay olabilir diye düşünüyorum.

    Cihazın şarj süresi, cihazı telefonuma bağladığımda telefonumdan harcayacağı şarj miktarı benim için belirleyici olabilir. (bu konuyla ilgili Androidin 4.3 sürümü, yakın zamanda birçok cihazı güncelleyerek Galaxy Gear’ın cihazlarla eşleşmesi için gerekli Bluetooth 4.0 LE (düşük enerji) desteği sağlayacak)

   Sonuç olarak ilk izlenimlerim bunlar. Teknoloji hızla gelişiyor. Zamana ayak uydurmak deyimini belki bu "akıllı saat" aracılığıyla (şimdilik) gerçekleştirebiliriz..

(Not: Cihazın Türkiye fiyatının 1000 TL olacağı konuşuluyor, tahminlerimin çok üzerinde bir fiyat.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder